הדרכת הורים היא תהליך ייעוצי, שבו הורים רוכשים מיומנויות להתמודדות עם קשיים ובעיות של הילד וכלים להתנהלות נכונה בחיי היומיום. מטרתה של ההדרכה ההורית היא לתת מענה עבור כל התחושות והצרכים הללו ולמקסם את הצלחתם של ההורים בגידול הילדים. 

לכן מומלץ, ששני ההורים ישתתפו בתהליך ההדרכה, בעיקר כדי ליצור קו אחיד ומוסכם על שניהם בהתמודדותם מול הילד. 

במסגרת ייעוץ להורים למתבגרים, ההורים משתפים את המדריכה בחוויות ובקשיים השונים, והיא מייעצת להם כיצד לנהוג, מעניקה להם תובנות, משקפת את הסיטואציה ומציידת אותם בכלים פרקטיים להתנהלות נכונה ובריאה ,בהמשך מלווה אותם ביישומם. באופן זה ההורים יכולים לתפקד טוב יותר כהורים, לספק משענת למתבגר שלהם ולעזור לו להתמודד עם קשיים חברתיים, רגשיים והתנהגותיים, לשפר את מערכת היחסים שלהם איתו וליצור סביבה ביתית רגועה ואוהבת.

הדרכת הורים לילד /הורה ADHD 

הפרעת קשב וריכוז (ADHD) מקשה על ילדים ומתבגרים לעמוד במטלות ולהשתלב באופן מיטבי בחברה. פעלתנות היתר שלהם מפריעה להם גם במסגרת הביתית ומפרה את השלווה של כל יושבי הבית, לרבות ההורים כמובן, שנאלצים להתמודד עם ילדים שמתקשים להתנהל באופן מאורגן,להצליח בלימודים ,להכין את שיעורי הבית, להתכונן למבחנים, שנוטים לאבד חפצים ומתקשים בהיבטים שונים של נימוסים ותקשורת בינאישית.

הדרכת הורים לילדים ומתבגרים עם הפרעת קשב וריכוז מעניקה להורים מידע ותובנות אודות ההפרעה. לאחר מכן היא מספקת להם כלים להתמודד איתה וכלים לעזור לילדם לתפקד ולהתנהל בשגרה בצורה טובה יותר ולהשתלב בחברה באופן חלק יותר. בשורה התחתונה, היא משפרת את איכות חייהם של ההורים ושל הילדים ומאפשרת חיי משפחה טובים ומאוזנים יותר. 

הדרכת הורים לילדים עם הפרעת ADHD שמה דגש מיוחד על ביסוס הסמכות ההורית, וזאת כי הילדים מגלים קושי להתנהל בתוך מסגרות וקושי לכבד סמכות. ילדים תמיד זקוקים להורים שיהוו עבורם משענת איתנה וקרקע יציבה – אך זה נכון על אחת כמה וכמה כשמדובר בילדים עם צרכים מיוחדים, לרבות ילדים עם הפרעת קשב וריכוז. הורים שעוברים הדרכה יכולים להגן על הילד שלהם, לשפר את הדימוי העצמי שלו, להעלות את רמת המוטיבציה שלו ולכוון אותו מבחינה לימודית וחברתית כאחד.

משפחה בהפרעה - מה זה אומר? הכוונה היא  במידה ואחד מההורים מאובחן בעצמו עם הפרעת קשב וריכוז ,במצב כזה סביר להניח שיש הרבה מריבות וחיכוכים במשפחה וכל הבית מעורב. במצב זה מומלץ שההורה עם הפרעת הקשב יהיה חלק מהדרכת ההורים.